Anunțarea Situației de Urgență

CUM SE ANUNȚĂ LA 112 O SITUATIE DE URGENȚĂ

Daca va aflati într-o situatie de urgenta si aveti nevoie de fortele de interventie specializate, sunati la numarul de telefon unic 112.

Daca sunati la 112 trebuie sa anuntati:

  • Ce urgenta aveti;
  • Unde este urgenta;
  • Unde va aflati;
  • De la ce numar de telefon sunati;
  • Cum va numiti.

Operatorul evalueaza urgenta apelantului în functie de informatiile primite si transmite aceste informatii fortelor de interventie abilitate în rezolvarea cazului respectiv. Daca este nevoie de interventia tuturor institutiilor specializate (medicale, pentru situatii de urgenta, ordine publica), datele preliminare ale cazului sunt transmise simultan, în maximum 2-3 secunde.

Dupa furnizarea acestor date trebuie sa ramaneti la telefon pentru a fi pusi în legatura cu dispeceratul institutiei de care aveti nevoie si pentru a primi eventuale recomandari.

Daca legatura cu numarul 112 se întrerupe, trebuie sa sunati din nou.

Ramâneti calmi si raspundeti la toate intrebarile; nu închideti pâna când nu vi se confirma primirea solicitarii si modul de rezolvare a acesteia.

Tineti la îndemâna numerele de telefon ce va sunt utile pentru evitarea – sau în cazul producerii – unei situatii de urgenta:

  • Primaria
  • Serviciul voluntar pentru situatii de urgenta
  • Serviciul profesionist pentru situatii de urgenta – 112
  • SMURD – 112
  • Politia – 112
  • Ambulanta – 112
  • Compania de distributie apa
  • Deranjamente electrice
  • Defectiuni gaze
  • Societatea de salubritate